elektrik süpürgesi

FANTOM TOZ KAPANI TR 8600 TORBASIZ MULTi CYCLONE ELEKTRİKLİ SÜPÜRGEYİ ALMALI MIYIM?

15:01:00

Bugün sizlere kullandığım en kötü ev eşyasını anlatmak istiyorum.
Fantom Toz Kapanı TR 8600 Torbasız Elektrikli Süpürge.

Bu süpürge iki yıldır evimizde ve normal bir süpürgenin kullanılabileceğinden daha az kullanıldı çünkü kendini pek kullandırtmıyor :)

Çok defa yazmayı düşünüp vaz geçmiştim. Geçenlerde bir marketin rafında görünce, deneyimimi paylaşayım almayı düşünenlere fikir olsun dedim.

fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar
fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 1

Fantom Toz Kapanı Torbasız Multi Cyclone Elektrikli Süpürgeyi Eylül 2017'de Bim mağazasından aldım. O dönemler alışveriş için ya da internette bir şeyleri uzun uzun araştırmak için çok zaman bulamıyordum. Karşıma çıktığı gibi evdeki emektar süpürgemi değiştireyim dedim. Bu arada emektar dediğim de çekiş gücü düşük gelmeye başlayan ama hiç bir parçasında bozulma yaşamadığım Vestel Vivo toz torbalı elektrikli süpürgeydi.

Biraz dağınık anlatacağım, aklıma geldiği gibi yazıyorum.

fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 2
fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 14

Fantom Cyclone Toz Kapanı Elektrikli Süpürge taşta B, halıda E, toz çıkarma açısından C grubunda. 78 db sesi var, bizi hiç  rahatsız etmedi. Küçük, sağa sola kolay götürülebilen bir süpürge. Üzerinde açıp kapatmak için ve fişi yerleştirmek için iki butonu bulunuyor.

Çekiş gücü iyi fakat bu çekiş gücüne göre malzemesi çok düşük kalite kalan bir elektrikli süpürge. Sanki çocuğunuz için alınan bir oyuncağa motor takılmış gibi düşünün. Ayrıca gücü azaltma ya da arttırma yapılamıyor.

fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 3
fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 4

Süpürgenin toz toplama görevini yapan plastik kısımları çok cılız. Temizlemek için açtığınızda içini boşaltırken tüm toza maruz kalıyorsunuz ve malzemeleri birleştirmeye çalıştığınızda çok fazla uğraşıyorsunuz. Kesinlikle pratik değil.

fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 5
fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 6
fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 7

Süpürgenin orijinal hortumu ve orijinal uzatma boruları çok kalitesiz. Süpürge sapı ve borusu plastik. Onları kaldırmıştım o yüzden fotoğrafları yok ama almaya karar verirseniz muhakkak yakından bakın. Çalıştırmaya başladığınızda mesela bir halıyı süpürmek istediğinizde yeterli kuvvette değil. Eğilebiliyor. İlk kullanımdan sonra  eski süpürgemin borularını taktım.

fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 8
fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 9

Süpürgenin hortumu ikinci kullanımda yırtıldı. Kullandığım süre boyunca -ki sınırlı kullandım, toplam 3 kere hortum değiştirdim. Daha önceki süpürgemi 7 yıl kullandığımı ve hiç hortum değiştirmediğimi düşünürsem kesinlikle kullanıcı hatası değil.

fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 10
fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 11

Süpürgenin başlığı aşırı kalitesiz, sadece sert zemini temizleyebilirsiniz o da yüzeysel olur. O parçalarını da eski süpürgemden kullandım. Yani süpürgenin gövdeden sonraki tüm parçaları ev içinde iyi bir temizlik yapmaya elverişli parçalar değil, elinizde kalıyor ve işe yaramıyor.

Süpürme başarısına gelirsem. Halıda ve sert zeminde eski süpürgemin malzemeleriyle beraber kullandığımda güzel bir çekişi var fakat tozu gövdesinde tutma kısmında çok başarısız. Evim aşırı toz olmaya başlamıştı. Önce sokaktaki inşaattan zannettim, o bitti halılardandır dedim, halıları değiştirdim toz yine de bitmedi. Meğer süpürgem aldığı tozu bir yandan dağıtıyormuş. Tüm ev siyah iplikçik tozlarla doluydu ve bir türlü temizlenemiyordu. Evi köşe bucak temizliyorduk ve hep kirliydi.. Hani yeni süpürülmüş ev olur ya, halılar filan tertemiz, zemin temiz, işte o bizim evde hiç olmuyordu.  Bir gün bana dank etti, denemek için annemin elektrikli süpürgesini istedim. İşte her şey ondan sonra değişti.

Annemin süpürgesiyle temizledikten sonra ev pırıl pırıl oldu ve o siyah ipçikleri toz aldıktan sonra bir daha görmedim. Ev günlerce temiz kaldı. Tabii iki çocuklu bir ev ne kadar temiz kalabilirse o kadar kaldı diyebilirim :)

fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 12

Fantom Toz Kapanı TR 8600 Torbasız Multi Cyclone Elektrikli Süpürgeyi almayı düşünüyorsanız her temizlik sonrası içindeki filtrelerine kadar her yerini tamamen yıkayıp temizleyip bir sonraki kullanıma hazır hale getirmeniz gerekiyor. Malzemeleri çabuk kırılıp bozuluyor ve çekiş gücü dışında işe yarayan hiç bir şeyi yok. O gücü de malzemeden dolayı kullanamıyorsunuz zaten.

Onun dışında tekerlekleri rahat hareket ediyor, kablo uzunluğu 5 metre, yukarıda gösterdiğim 4 farklı süpürme ucu var. Süpürücü gövde, dar süpürücü gövde, koltuk döşeme süpürücü aparatı ve kenar köşe süpürücü aparatı diye geçiyorlar.

fantom toz kapanı tr 8600 torbasız multi cyclone elektrikli süpürge kullananlar 13

Bu arada Fantom süpürgenin 3 yıl garantisi var, benimki bir yıl sonra bitecek. Malzeme kalitesizliğinden dolayı hiç kullanmadım.

Ev temizliği için uygun bir süpürge olduğunu düşünmüyorum. Sayesinde bu sefer süpürge için çok fazla araştırma yaptım ve Miele Blizzard Cx1 Cat & Dog Powerline 890w toz torbasız süpürgeyi seçtim. O kadar kötüsünü kullanmasam bu kadar performanslısına yönelmezdim muhtemelen :)

Aklıma gelenler bunlar, merak ettikleriniz olursa sorun lütfen.

Görüşmek üzere :)


Bunlarla da ilgilenebilirsiniz!

0 yorum